EN
Most of the mechanics are taken from Project Zomboid, but I've changed them a bit.
Pain
Depends on the damage level.
Keeps you awake.
It can be reduced with the help of painkillers.
If the pain is very severe, the effect of blinding is superimposed.
Exhaustion
When you run, it goes up, otherwise it goes down.
Increases thirst.
Running for a long time will make you sweat.
Thirst
Thirst increases passively.
You can reduce it by drinking clean water.
As you increase, you will get tired faster, and your condition will get worse.
Leads to death.
Drowsiness
It increases passively.
You won't be able to sleep if you don't want to sleep.
The rate of increase depends on the depletion.
Caffeine is invigorating at first, but then you start to feel sleepy.
You can boost it by taking sleeping pills.
As you increase, you will get tired faster, your eyes will close, and you will stumble.
Leads to death.
Wet
Cools the body.
The chance of catching a cold at a low temperature increases.
Temperature
The minimum comfortable temperature is 15°C.
The maximum comfortable temperature is 30°C.
These indicators vary with the level of thirst, the level of damage, and the level of hunger.
You will die if your temperature is below 27°C, or above 43°C.
You can keep warm by the campfire, lava, stove or wearing leather armor.
Humidity and wind reduce the perceived temperature.
With hypothermia or hyperthermia, you weaken.
Cold
Increases if the player's temperature is below 35°C.
The chance of getting sick increases if you get wet.
Decreases after sleep when the player's temperature is above 36°C.
You will get tired faster, you will want to sleep and drink more.
Leads to death.
Hunger
You can't sleep if you're hungry.
Decreases after waking up.
Damage
The damage and chance of bleeding from falling are reduced.
The chance of bleeding is reduced if the damage goes all over the body.
You won't be able to walk due to severe damage.
Bleeding
Your health will decrease, which will lead to death.
Bandage the bleeding part of the body.
Infection
Occurs due to dirty bandages.
Your condition will worsen.
Leads to death.
Disinfect this part of the body.
World
You can change the length of the season and day when creating it.
The temperature depends on the z, y, biome coordinates, time of day, and rain.
Other
The mod has a config.
The mod provides a crawling feature, but perhaps a more realistic one.
I recommend using it with other hardcore mods.
RU
Большинство механик взяты из Project Zomboid, но я их немного поменял.
Боль
Зависит от уровня повреждений.
Не даёт вам уснуть.
Можно снизить с помощью обезболивающего.
Если боль очень сильная, накладывается эффект ослепления.
Истощение
Когда вы бегаете - повышается, иначе - понижается.
Увеличивает жажду.
При долгом беге вы вспотеете.
Жажда
Жажда пассивно повышается.
Можно снизить, выпив чистой воды.
С увеличением, вы будете быстрее уставать, ваше состояние будет становиться хуже.
Приводит к смерти.
Сонливость
Пассивно увеличивается.
Вы не сможете уснуть, если не хотите спать.
Скорость увеличения зависит от истощения.
Кофеин первое время бодрит, но потом вас начинает клонить в сон.
Можете повысить, приняв снотворное.
С увеличением вы быстрее устаете, у вас будут закрываться глаза, вы будете спотыкаться.
Приводит к смерти.
Влажность.
Охлаждает тело.
Увеличивается шанс простудиться при низкой температуре.
Температура
Минимальная комфортная - 15°C.
Максимальная комфортная - 30°C.
Эти показатели меняются с уровнем жажды, уровнем повреждений и уровнем голода.
Вы умрете, если ваша температура ниже 27°C, или выше 43°C.
Вы можете согреться у костра, лавы, печи или надев кожаную броню.
Влажность и ветер снижают ощущаемую температуру.
При гипотермии или гипертермии вы ослабеваете.
Простуда
Увеличивается, если температура игрока ниже 35°C.
Увеличивается шанс заболеть, если вы промокли.
Уменьшается после сна при температуре игрока выше 36°C.
Вы будете быстрее уставать, вы будете больше хотеть спать и пить.
Приводит к смерти.
Голод
Вы не можете уснуть, если вы голодны.
Уменьшается после пробуждения.
Повреждения
Урон и шанс кровотечения от падения снижены.
Шанс кровотечения снижен, если урон идет по всему телу.
От сильных повреждений вы не сможете ходить.
Кровотечение
Ваше здоровье будет уменьшаться, что приведет к смерти.
Перебинтуйте кровоточащую часть тела.
Инфекция
Возникает из-за грязных бинтов.
Ваше состояние будет ухудшаться.
Приводит к смерти.
Дезинфицируйте эту часть тела.
Мир
Продолжительность сезона и дня вы можете менять при создании.
Температура зависит от координат z, y, биома, времени дня и дождя.
Другое
Мод имеет конфиг.
Мод предоставляет функцию ползания, но, возможно, более реалистичную.
Рекомендую использовать с другими хардкорными модами.
Если у вас есть предложение или вы нашли баг, можете написать мне в дискорд hawkeye_aiven

